مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

نانو سیلیس چیست ؟| تولید و ارئه کننده نانو سیلیس در ایران

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

خرید نانو سیلیس
فهرست

2705 نانو سیلیس

نانو سیلیس یا نانو سیلیکا به شکل دانه‌های ریز کریستالی شفاف و سفید رنگ بوده و غیر قابل اشتعال است. نانو سیلیس (Sio2)، توسط 2 ترکیب شیمیایی عنصر سیلیسیم (Si) و اکسیژن (O) تولید می‌گردد.

اضافه کردن نانو سیلیکا به دوغاب سیمان و بتن موجب اثرات مختلفی مانند شتاب دهندگی می‌شود که مکانیسم اصلی این تاثیر مربوط به سطح ویژه ی بالای نانو سیلیکا است چراکه این ذرات بعنوان محل هسته زایی برای تشکیل ژل CSH عمل می کنند.

همچنین اثر شتاب دهنده که در نتیجه افزایش نانو سیلیکا به وجود می آید به طور غیر مستقیم به وسیله اندازه گیری تغییر ویسکوزیته دوغاب سیمان تعیین می شود. برخ

سیمان و بتن یکی از اصلی‌ترین و پرکاربرد ترین مصالح در جهان است که از آن برای انواع ساخت و ساز استفاده میگردد. استفاده زیاد از سیمان موجب افزایش تولید و نشر گازهای گلخانه ای از جمله CO2  می شود و در نتیجه موجب اثر گلخانه ای می شود.

یک روش برای کاهش مقدار سیمان در مخلوط بتن استفاده از پودر سیلیکا می باشد.  یکی از انواع پودر سیلیکا که توانایی بالایی برای جایگزین سیمان دارد و بعنوان افزودنی بتن مورد استفاده قرار می گیرد نانو سیلیکا می باشد.

بطور کلی دانه بندی سیمان حاوی ذرات با اندازه های مختلف است که این دانه بندی ذرات، خواص مخلوط بتن را تعیین میکند . برخی خواص بتن مانند روان بودن و کارایی بتن به اندازه ذرات بستگی دارد.

 

2705 تاثیر افزایش نانو سیلیس در بتن:

نانو سیلیس بر بتن دو عملکرد جداگانه دارد:

1) اثر شیمیایی:

(واکنش پوزولانی) سیلیکا با کلسیم هیدروکسید ژلCSH بیشتری را در مرحله پایانی تشکیل می دهد.
2) اثر فیزیکی:

چون نانو سیلیس 100000 مرتبه کوچکتر از ذرات تشکیل دهنده سیمان است در نتیجه نانو سیلیس میتواند حفره های باقی مانده موجود در بتن را پراکنده و در نتیجه دانسیته (چگالی ) بتن را افزایش دهد.

نتایج نشان میدهد که نانو سیلیس می تواند میکرو ساختار بتن را بهبود بخشد و نفوذپذیری آب در بتن سخت را کاهش دهد.
بیشترین اثری که از افزایش نانو سیلیکا گزارش شده ، تاثیر این نانو ذرات بر خواص مکانیکی بتن بوده است. همچنانکه قبلا توضیح داده شد افزایش نانو سیلیس موجب افزایش چگالی ، کاهش تخلخل و بهبود استحکام پیوند بین سیمان و مصالح می شود.
بتن های تولید شده با نانو سیلیکا استحکام فشاری و خمشی بسیار بالاتری را از خود نشان می دهند برای مشاهده این اثرات مفید،غلظت این ذرات باید در حد مجاز کنترل شود.
در غلظت های بالا از نانو سیلیکا ، انقباض خودبخودی بتن افزایش می یابد در نتیجه پتانسیل ترک خوردگی آن افزایش می یابد که برای اجتناب از این اثر مقدار زیادی از فوق روان کننده و آب باید اضافه شود . در غلظت های بسیار پایین نیز این ذرات تاثیر چندانی به استحکام بتن نخواهد داشت.

مقاله های بتن:  تفاوت دو مفهوم کارایی و روانی بتن

2705 کاربردهای  نانو سیلیس

استفاده از نانو سیلیس بخاطر قیمت آن فقط محدود به بتن های عملکرد بالا ( HPC) بتن های زیستی و بتن های خود متراکم (SSC) می باشد. در مورد بتن های زیستی و خود متراکم استفاده از این نانو ذرات ضروری است .
این بتن ها در هرکجا می توانند استفاده شوند هم در زیر ساخت هم در ساختمان.
نانو سیلیس در بتن های HPC , SSC بعنوان یک عامل ضد روان کننده  استفاده میشود. این ذرات همچنین برای افزایش انسجام بتن و کاهش تمایل به جدا شدن استفاده می شود.

قیمت نانو سیلیس

فرمول تهیه بتن خود متراکم

ماسه

1000   کیلوگرم

شن

800     کیلوگرم

سیمان

380     کیلوگرم

پودر سنگ

100     کیلوگرم

آب

180     کیلوگرم

فوق روانساز(ژل نانوسیلیس)

0.5- 1  کیلوگرم

حداکثر لای و رس شن و ماسه 4%

 

2705 معرفی  ژل سیلیکافیوم

افزودن ژل سیلیکافیوم به بتن باعث افزایش کیفیت و مقاومت فشاری بتن خواهد شد . همچنین اضافه کردن این محصول به تن موجب کاهش جذب آب و محافظت از بتن در جاهایی که تحت حمله یونهای مخرب شیمیایی قرار میگیرد است.

2705  کاربرد و مزایای نانوسیلیس ژل سیلیکافوم

  • مناسب بتن ریزی‌های با حجم زیاد
  • کم کردن نسبت آب به سیمان
  • پمپاژ آسان و سریع
  • کاهش استحلاک دستگاه ها
  • کاهش عیار سیمان به میزان 10% تا 15%
  • افزایش مقاومت فشاری 10 تا 40 درصد
  • کاهش نفوذ پذیری و جذب آب

2705  مشخصات فنی نانوسیلیس ژل سیلیکافوم

  • دارای وزن مخصوص 1.4 کیلوگرم در متر مکعب
  • قابل حل شدن در آب
  • سطح pH برابر با 9
  • رنگ خاکستری تیره
  • شکل ظاهری خمیر ژل
  • فاقد یون کلر

2705 قیمت نانو سیلیس

کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران بعنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده و ارائه دهنده خدمات در زمینه‌ اجرای پروژه‌های ساختمانی، تولید انواع محصولات کمکی بتن ، تولید افزودنی بتن، انجام بتن ریزی و آزمایشات بتن آماده همکاری با افراد و موسسات مختلف است.

همچنین برای اطلاع از قیمت محصولات نانو سیلییس،‌ انواع ژل میکروسیلیس، چسب بتن، محصولات کمکی بتن و افزودنی بتن، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود