مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

ابر روان کننده بتن

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

خرید اینترنتی ابر روان کننده بتن- کلینیک بتن
فهرست

2705 ابر روان کننده بتن

 ابر روان کننده بتن موادي هستند كه اگر به بتن اضافه شوند، بدون اينكه نيازي به افزايش آب باشد، باعث مي‌شود كارايي بتن تازه افزايش يابد. همچنين با استفاده از آنها مي‌توان با حفظ كارآيي، نسبت آب به سيمان و مقدار سيمان مصرفي را كاهش داد و يا با يك مقدار مناسب بصورت بهينه به هر سه اين خواص دست يافت.

روان‌كننده‌ها از متداولترين افزودنيهاي مورد مصرف در ساخت بتن در نواحي جنوب كشور است. اين مواد معمولاً بر پايه شيميايي ليگنوسولفوناتها هستند كه باعث عملكرد روان كننده مي‌شوند و در صورتي كه با كربوهيدراتها نيز فرآوري شوند، خاصيت كندگير كنندگي و گاهي حباب زا بودن را نيز فراهم مي‌كنند.

بسته به مشخصات اين نوع افزودنيها كاهش حدود 5 تا 15 درصد در مقدار آب را بر اثر مصرف آنها مي‌توان انتظار داشت.

مصرف فوق‌روان‌كننده‌ها نيز در منطقه حاشيه خليج فارس رواج زيادي پيدا كرده است. اين مواد نسبت به روان‌كننده‌ها عملكرد اوليه و قدرت روان‌كنندگي بهتري دارند و كارايي ايجاد شده را براي مدت بيشتري حفظ مي‌كنند هرچند برخي از انواع آنها افت شديد كارآيي را بصورت ناگهاني بدنبال خواهند داشت. اين مواد نيز بر پايه مواد آلي، ملامين، نفتالين، پلي‌كربوكسيليك يا ليگنوسولفوناتهاي تصفيه شده در تركيب با كربوهيدراتها يا آكريلاتها ساخته مي شوند.

2705 مشخصات فنی ابر روان کننده بتن ( فوق روان سازی بتن )

Dezobuild D-10  برای مصرف در بتن آماده ، کارخانه های بتن پیش ساخته  و تولید بتن های توانمند که انتظار کسب مقاومت های زیاد و عملکرد خوب می رود طراحی شده است. همچنین این محصول محصول فاقد کلر است.

عملکرد شیمیایی و رفتار اینترنتی ابر روان کننده بتن :

فوق روان کننده های متداول که به طور عموم بر پایه ملامین سولفونات و یا نفتالین فرمالدئید می باشند ، در هنگام اختلاط جذب سیمان می شوند و در لحظات اولیه هیدارسیون سیمان ، این گروه از پلیمرها بار منفی ذرات سیمان را افزایش داده و باعث پخش شدن آنها می گردند که ناشی از خاصیت دافعه الکتریسیته ساکن می باشد.

Dezobuild D-10  با فوق روان کننده های متداول در عمل تفاوت می کند . بدین ترتیب که پایه این محصول پلی کربوکسیلیک اتر بوده و دارای زنجیره های جانبی ملکولی نیز می باشد . در شروع هیدراسیون همانند فوق روان کننده های متداول به کمک خاصیت افزایش الکتریسیته ساکن ذرات سیمان را به خوبی پخش می کند . در ادامه حضور زنجیر ه های جانبی باعث ممانعت شدید از تجمع مجدد ذرات سیمان می گردند و کماکان آن ها را به صورت مجزا و پخش شده نگه می دارند . این رفتار پدید آورنده بتنی روان با مقادیر آب بسیار کم می باشد.

کاربردهای ابر روان کننده بتن:

خاصیت عالی پخش کنندگی سیمان توسط Dezobuild D-10  ، آن را تبدیل به افزودنی ایده آل برای صنایع بتن آماده و بتن پیش ساخته نموده است .   به خصوص در   طرحهایی که نسبت آب به سیمان خیلی کم است . این خاصیت امکان تولید بتن هایی با مقاومت های اولیه و دراز مدت بسیار زیاد را فراهم می آورد که حاوی حباب کمتری بوده و در نتیجه بسیار فشرده می باشند . این ویژگی ها ( نوسعه مقاومت ) امکان صرفه جویی در انرژی عمل آوری با بخار در کارخانه های قطعات پیس ساخته را به وجود می آورد .

مقاله های بتن:  قیمت پیمانکاراجرای آرماتور بندی سازه های بتنی

بسته بندی ابر روان کننده بتن:

Dezobuild D-10 در گالن های 25 کیلوگرمی ، بشکه های 220 کیلویی و مخازن بزرگ عرضه می شود .

خرید اینترنتی ابر روان کننده بتن

2705 ویژگی ابر روان کننده بتن

  • شکل ظاهری : مایع غلیظ
  • رنگ : زرد
  • وزن مخصوص : 15/1 گرم در سانتیمترمکعب
  • عدد قلیایی : 6.5
  • حمل و نقل : در رده بندی غیر خطرناک

2705 تاثیر بر روی بتن سخت شده :

  • افزایش مقاومت فشاری در سنین اولیه و دراز مدت
  • افزایش مقاومت خمشی
  • مدول الاستیسیته بیشتر
  • بهبود چسبندگی به آرماتورها و فولاد
  • مقاومت بهتر در برابر کربناسیون
  • نفوذپذیری کمتر
  • مقاومت بهتر در برابر عوامل آسیب رسان محیطی
  • کاهش انقباض و خزش
  • دوام بیشتر

سازگاری :

ابر روان کننده بتن با هیچ ماده دیگری نباید مخلوط شود مگر توسط متخصصین شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن تایید شده باشد . برای مخلوط های بتنی حاوی مواد زیر مناسب است :

  • میکروسیلیس
  • خاکستر بادی
  • سیمان های محتوی خاکستر سرباره کوره ها

مقادیر مصرف  ابر روان کننده بتن :

مصرف متداول Dezobuild D-10   بین 0.3 تا 1.4 لیتر برای 100 کیلوگرم سیمان ( مواد سیمانی ) می باشد . مقادر خارج از این محدوده به شرط انجام آزمایشات کارگاهی مجاز می باشد.

2705 راهنمایی مصرف ابر روان کننده بتن:

Dezobuild D-10   افزودنی آماده مصرف است و باید در زمان ساخت بتن اضافه گردد . تاثیر بهتر زمانی است که حدود 50 تا 70 درصد آب مصرفی اضافه شده باشد . هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید . اختلاط کامل بایستی انجام شود و برای این منظور پس از افزودن Dezobuild D-10   به مدت 60 ثانیه با دور تند مخلوط را هم بزنید.

ابر روان کننده بتن Dezobuild D-10   بایستی در ظروف اصلی خود و در دمای 5+ درجه سانتیگراد نگهداری شود . در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده و هم بزنید تا دوباره بازیافت شود.عدم  رعایت شرایط انبار داری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن گردد . برای کسب اطلاع بیشتر از روش انبارداری مناسب با بخش فنی کلینیک فنی و تخصصی بتن تماس حاصل نمایید.

26A0 نکات ایمنی :

Dezobuild D-10   محتوی هیچ ماده خطرناکی نمی باشد . برای آگاهی بیشتر به برشور ایمنی محصول مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود