مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

چرا کلینیک بتن ایران یکی از بهترین ارائه کننده انواع افزودنی های بتن است؟

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

چرا کلینیک بتن ایران یکی از بهترین ارائه کننده انواع افزودنی های بتن است؟
فهرست

کلینیک بتن ایران بهترین ارائه کننده انواع افزودنی های بتن

ساخت و ساز بخشی است که ایجاد تمام ساختارهایی را که ما در هر بخش از صنعت ساختمان با آن مواجه می شویم فراهم می کند. همواره ایجاد ساختمان ‌ها، زیرساخت ‌ها و سازه ‌های صنعتی توسط شرکت‌ هایی انجام می شود که نقش فعالی در بخش ساخت و ساز دارند. کلینیک بتن ایران به عنوان یک مرکز تخصصی و کاربردی انواع خدمات فنی مهندسی، مشاوره، تولید، بازرگانی و آموزشی در سطح کشور را با محوریت بتن ارائه می دهد. در این مقاله با نقش بتن در ساخت و ساز، خدمات و محصولات کلینیک بتن بیشتر آشنا می شوید.

منظور از بخش ساختمان چیست؟

با توسعه فناوری، ساخت و ساز، به عنوان بخشی شناخته می شود که برای ساخت هر ساختمان و فضایی که زندگی را در بر می گیرد، خدمات ارائه می دهد. صنعت ساخت و ساز هرگز متوقف نمی شود؛ هر دقیقه و هر ثانیه به کار خود ادامه می دهد. بنابراین، این صنعت پایانی ندارد.
همچنین شاخه های مختلفی در صنعت ساختمان وجود دارد. در این بازار استادان، مدیران، مهندسان، معماران و کارشناسان حرفه ای با هم همکاری می کنند. به این ترتیب ساختارهای بسیار قوی تری ایجاد می شود. یکی از پایه ای صنعت ساخت و ساز، بتن است که با افزودنی های خود در خدمت این صنعت قرار دارد.

در بخش بتن کدام مناطق تحت پوشش قرار می گیرد؟

مناطق خدماتی زیادی تحت پوشش صنعت بتن قرار می گیرد. امور تحول شهری، ساخت و ساز ساختمان های اداری، کارهای مرمت، ساخت تاسیسات تجاری، ساختمان خدماتی و هتل سازی، ساخت سازه های فولادی و ساخت انبار از جمله این مناطق محسوب می شوند.
علاوه بر آنها مکان ‌هایی مانند کارخانه ‌ها، بیمارستان ‌ها، مدارس، انبارها، هلدینگ ها، ایجاد مکان ‌هایی مانند سدها، جاده ‌ها، پارک ‌ها و پل‌ها جزئیاتی هستند که کاملاً با توجه به تحولات صنعت بتن چیده شده‌اند. کلینیک بتن ایران، اولین و تنها مجموعه فنی و مهندسی با محوریت بتن در سطح کشور بوده که توانسته با ارائه خدمات متنوع و تخصصی گامی نو و البته کارآمد و تخصصی در عرصه صنعت بتن کشور بردارد.

چرا بتن در بخش ساخت و ساز مهم است؟

بخش بتن در ساخت و ساز یکی از مهم ترین بازارهایی است که ساختار اقتصادی هر کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. یک حوزه تجاری است که هرگز اهمیت خود را از دست نخواهد داد. برخورد با موقعیت های شغلی متعدد در این بخش کاملاً طبیعی است که در آن میلیون ها کالا و خدمات می تواند تولید شود.
حفاظت از این بخش که هم قدرت اشتغال کشور را افزایش می دهد و هم به اقتصاد کمک می کند بسیار مهم است. اگر می بینیم کشوری از نظر اقتصادی- اجتماعی در حال توسعه بوده، به این معناست که بخش ساخت و ساز بر اساس آخرین فناوری ها سازگار شده است. محصولات کلینیک بتن بر طبق تکنولوژی های روز جهان تهیه و ارائه می شوند.

آشنایی با بتن صنعتی

بستر ساخت و ساز موضوعی است که کسب و کارها بیشترین مشکل را با آن دارند. به همین دلیل در حین طراحی بتن های کف، انتظارات سرمایه گذار، هدف استفاده از کف، میزان بارهای زنده و ثابت روی آن، وضعیت کف محل اجرا، شرایط اقلیمی و غیره باید در نظر گرفته شود. کاربرد بتن کف صنعتی بر روی مناطقی مانند پمپ بنزین، پارک- باغ، پارکینگ های روباز و بسته و کف کارخانه ها اعمال می شود. سطح را با اعمال بتن برس خورده و صیقلی در پارکینگ ها به رنگ دلخواه به شکل دلخواه در می آورند. کلینیک بتن ایران متخصص در انواع بتن و انواع گروت صنعتی بوده و کیفیت را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

زمینه های کاربردی

برخی از زمینه های استفاده از کف بتن صنعتی به شرح زیر است؛

  • تاسیسات صنعتی
  • تاسیسات تجاری
  • پمپ بنزین
  • پارکینگ
  • آشیانه ها
  • انبارها
  • مناطق مسکونی
  • مراکز خرید
  • فرودگاه ها

مناطق کاربرد بتن میدانی

صنعت بتن در کارخانه، صنایع سنگین، امکانات بازیافت، تولید (خودرو، الکترونیک، شیمی، نساجی و غیره)، انبار، تدارکات، بندر، آشیانه، پارکینگ، جاده های بتنی، فروشگاه، نمایشگاه و … کاربرد فراوانی دارد. کارفرمایان، کارشناسان و مهندسان فعال در عرصه بتن کشور با در اختیار داشتن تیم کارآمد و تخصصی کلینیک بتن ایران، اجرای پروژه های بتن میدانی در سازه های فوق را با کیفیت برتر بر بعده می گیرد.
طراحی با در نظر گرفتن ضخامت بتن، نوع بتن، میزان آرماتورهای آهنی موجود و شیب های آن انجام می شود. آماده سازی سطح با توجه به نوع بتن کف متفاوت است. به منظور به دست آوردن سطوح مناسب برای این منظور، از سخت کننده های سطحی و مواد پخت مختلف در حین اجرا استفاده می شود. در نتیجه یک سطح کم هزینه اما بسیار مفید و محکم به دست می آید.
این کاربرد که توسط تیم حرفه ای کلینیک بتن ایران انجام می شود، ابتدا با در نظر گرفتن شرایط زمین و آب و هوای منطقه بررسی شده و نسبت سنگدانه های مورد استفاده توسط استادکاران حرفه ای اعمال می گردد. محصولات کلینیک بتن از بهترین متریال های موجود ساخته و عرضه می شوند.

بتن میدانی در 5 مرحله انجام می شود

علاوه بر خدمات کفپوش صنعتی، کلینیک بتن ایران با تجربه به دست آورده از بخش ساخت و ساز در بسیاری از زمینه ها مانند کفپوش های صنعتی، پارکینگ، بتن جاده، بتن میدانی به ارائه خدمات با کیفیت ادامه می دهد. از جمله این خدمات، کاربرد بتن میدانی، مواد کوراندوم و کوارتز سنگدانه های خاصی هستند که حاوی سیلیس طبیعی به عنوان سخت کننده سطح هستند. بتن را با روکش ویبره بتن متراکم می کنند سپس سطح را صیقل می دهند و سطح صافی به دست می آید. بدین ترتیب یک سطح صاف به دست می آید.
هنگام اجرا بر روی بتن میدانی باید حرکات خودروهای تناژ سنگین را در نظر گرفت. اگر تردد در روی بتن سنگین باشد، سایش زیاد خواهد بود. بنابراین در صورت لزوم باید سیم های الیافی یا فولادی را در بتن مخلوط کرد تا ریخته شود.
سخت کننده های سطح در رنگ های خاکستری، قرمز، زرد و سبز بتن طبیعی تولید می شوند تا به ویژگی های تزئینی و همچنین ویژگی های فنی پاسخ دهند. رنگدانه های معدنی که همراه با سنگدانه های معدنی طبیعی رنگی استفاده می شوند، موادی هستند که در برابر اثرات قلیایی و نور خورشید مقاوم هستند. مقاومت سطح بتنی که بر روی آن هاردنر استفاده می شود 8 تا10 برابر بیشتر از بتن معمولی است. سطح بتن تشکیل شده در نتیجه استفاده از این مواد در برابر اثرات فیزیکی مانند ضربه و کشش مقاوم می شود. محصولات کلینیک بتن در برابر این اثرات فیزیکی کاملا مقاوم هستند.
بتن میدانی در 5 مرحله انجام می شود. این مراحل عبارتند از آماده سازی مقدماتی، ریخته گری بتن، سخت شدن سطح، عمل آوری، برش مشترک و پر کردن.
در مرحله مقدماتی؛ ممکن است در آماده سازی سطح با توجه به نوع بتن متفاوت باشد.
در مرحله ریختن بتن، طرحی در قسمتی که نیاز به اجراست تهیه شده و برنامه ریزی بتن ریزی انجام می گیرد.
در مرحله سخت شدن سطح، مواد سفت کننده سطحی به محض اتمام کار پس از ریختن بتن، بدون از دست دادن رطوبت سطح، به طور همگن روی سطح پاشیده می شود.
فرآیند پخت، باید بلافاصله پس از پایان اجرای بتن انجام شود. اگر برای این فرآیند از مواد شیمیایی استفاده می شود، این اعمال باید بلافاصله پس از پایان کاربرد انجام گردد.
در حین برش و پر کردن مفصل، برای فرآیند برش اتصال حداقل 3 روز پس از ریختن بتن با دستگاه برش مکانیکی درز انجام می گردد. اتصالات به درستی و موازی با مشخصات فنی و جزئیات بریده می شوند.
مهمترین ویژگی کاربرد بتن میدانی، به دست آوردن یک بتن همگن، بدون خالی و مسطح است. از آنجایی که سختی گیرها با توجه به شدت سطح استفاده می شود، روشی سالم است که می توان آن را در کف مورد نظر اجرا کرد. از آنجایی که کف صاف و براق بوده، نفوذ ناپذیر است.
کلینیک بتن ایران، با به کارگیری تیم های کارشناسی، اجرایی، تخصصی، بازرگانی و آموزشی از میان فعالان و متخصصان بتن برجسته کشور همه مراحل فوق را با دقت و ظرافت هر چه بیشتر بر عهده می گیرد.

مقاله های بتن:  گروت پایه سیمانی G3 | فروش گروت G3

انواع افزودنی های بتن

برای تهیه و ساخت بتن در برخی شرایط احتیاج به استفاده از انواع افزودنی های بتن است. این افزودنی ها به صورت گرد یا مایع برای اصلاح خواص، به بتن افزوده می شوند. محصولات کلینیک بتن شامل انواع افزودنی های بتن با کیفیت می گردد. از مواد افزودنی بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • MTOBUILD D10 فوق روان کننده و کاهنده ممتاز آب بتن
  • MORBID D’20 فوق روان کننده و کاهنده ممتاز آب بتن
  • MTOCRETE D130 فوق روان کننده بتن
  • MTOCRETE N540فوق روان کننده و کاهنده ممتاز آب بتن
  • MTOBUILD D10-C فوق روان کننده و دیرگیر کننده بتن
  • MTOCRETE N540-C فوق روان کننده و دیرگیر کننده بتن
  • MTOCRETE N540-R فوق روان کننده با خاصیت زود سخت کنندگی
  • MTOCRETE N540-H روان کننده و کاهنده آب، مناسب برای بتن ریزی های حجیم
  • MTOBUILD D10-H روان کننده ممتاز خود ویبره
  • TOCRETE N540-T روان کننده و دیرگیر کننده بتن
  • MTOCRETE D130-H روان کننده و دیرگیر کننده بتن
  • MTOCRETE N540-J روان کننده و کاهنده آب قوی با خاصیت دیرگیری
  • MTOCRETE N540-F روان کننده و کاهنده آب، مناسب بتن ریزی های حجیم
  • MTOA IR220 هوازای بتن
  • MTOTO P900 افزودنی زود سخت کننده
  • MTOPROOF P92 بازدارنده خوردگی میلگرد و فلز
  • MOTOSEL/L ‘افزودنی آب بند کننده بتن )واترپروف(
  • MTO ANTIFREEZE ضد یخ بدون کلراید، مخصوص بتن ریزی در هوای سرد

کلینیک بتن ایران همواره با استفاده از انواع افزودنی های بتن سعی داشته موجب افزایش کیفیت و ارتقاء سطح کیفی، مهندسی و اجرایی پروژه ها گردد.

چرا بتن ترک می خورد؟

بتن شناخته شده ترین محصول ساختمانی در جهان است. از زمان اختراع سیمان مدرن توسط لوئیس ویکات در سال 1817، تحقیق و توسعه در بهبود خواص آن مؤثر بوده؛ کاربردها بهبود یافته؛ مقاومت مکانیکی و دوام شیمیایی افزایش یافته است و موادی مانند بتن پیش تنیده تکامل یافته اند. اما آیا ساخت بتن بعد از این همه سال کامل شده است؟
گاهی ضعف مقاومت ناپذیر بتن، تمایل آن به ترک را برجسته می کند. ترک خوردن، بتن را حتی غیرقابل مقاوم تر می کند؛ زیرا عامل محبوبیت آن سازگاری آن با فولاد و توانایی آن در ترکیب بتن مسلح با مصالح ساختمانی پیشرفته است. اما آیا همه ترک ها یکسان هستند؟ البته که نه! در حقیقت، ترک ها می توانند به دلیل شرایط زیادی مانند تغییر شکل، انقباض هیدرولیکی، انقباض حرارتی یا تورم ایجاد شوند. دلایل اصلی را در زیر توضیح می دهیم.

ترک های ناشی از تغییر شکل

نیروهای وارده به سازه، تنش، فشار و تنش های برشی وارد بر بتن تغییر شکل هایی ایجاد می کنند که در نهایت باعث ایجاد ترک می شود. محل ترک و ساختار روی سازه به طور کلی مشخص است. علت این ترک ها را می توان با مشاهده ترک ها تشخیص داد.

– ترک هایی که در اثر فشار ایجاد می شوند موازی با نیروی وارده هستند.
– ترک های کششی عمود بر نیروی وارده هستند.
– ترک های برشی عمود بر تنش کششی هستند.

ترک های ناشی از کشش هیدرولیک

بتن رها شده در فضای باز اغلب در طول فرآیند سخت شدن منقبض می شود. این انقباض در نتیجه تبخیر هوای بتن رخ می دهد. ترک خوردگی زمانی رخ می دهد که نیروی انقباض بیشتر از مقاومت بتن باشد. این موضوع در مورد قطعاتی از بتن که قابل تغییر شکل نیستند نیز صادق است.

ترک های ناشی از انقباض حرارتی

این مشکل مربوط به سازه های بزرگ است. آبیاری سیمان یک واکنش گرمازا است، این واکنش در طول زمان گرما تولید و ساطع می کند. تغییرات دما در تمام نواحی تمام سازه ها یکسان نیست و تغییر شکل دیفرانسیل ایجاد می کند که به نوبه خود باعث ایجاد ترک می شود.

ترک های ناشی از تورم

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث تورم بتن شود. بتن ها می توانند به دلیل نمک هایی مانند سولفات ها متورم شوند. این یک واکنش شیمیایی با آلومینات موجود در سیمان ایجاد کرده و یک ماده منبسط کننده درست می کند. همچنین تورم می تواند در نتیجه یخ زدن آب در بتن، تبدیل آب به یخ و در نتیجه افزایش حجم آن رخ دهد.

ترک‌ های ناشی از خوردگی بتن آرماتور فولادی

با گذشت زمان، تحت شرایط خاص، آهن تقویت کننده می تواند فرسوده شود و زنگ بزند. اگر میزان زنگ تشکیل شده بیشتر از مقدار میلگرد موجود قبلی باشد، ممکن است باعث ایجاد تنش کششی در بتن شود. در مورد خوردگی پیشرفته، بتن ممکن است ترک خورده یا به صورت لایه ای تقسیم شود.
کلینیک بتن ایران یک مرکز تخصصی و کاربردی انواع خدمات فنی مهندسی، مشاوره، تولید، بازرگانی و آموزشی در سطح کشور با محوریت بتن بوده که با ارائه محصولات و محصولات کلینیک بتن، کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود