مقاوم سازی سازه های بتنی
کلینیک بتن ایران
کـلینیــــک بتـــــــن ایران ، هلدینـــــگ تولـــــــــیدی ، مــــــهندسی ، بـــــــازرگانی و آموزشـــــی بتــن کشور
ساعات کاری

شنبه - پنجشنبه ۸:۰۰ - ۱۸:۰۰

Search

انواع ضد یخ بتن: ضدیخ پودری و مایع چیست؟

تماس برای مشاوره؟

متخصصین و کارشناسان کلینیک بتن ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

انواع ضد یخ بتن: ضدیخ پودری و مایع چیست؟
فهرست

2705 ضد یخ بتن

بتن ریزی در شرایط های مختلف نیازمند به کارگیری تمهیدات ویژه می باشد. از جمله شرایط خاص در بتن ریزی ، بتن ریزی در هوای سرد و یخ بندان ، بتن ریزی در زمستان و بتن ریزی در باران و بارندگی می باشد. برای هر یک از این شرایط باید تمهیدات ویژه ای به کارگرفته شود تا از بتن در برابر هوای سرد تا زمان حصول مقاومت لازم محافظت شود.

در بتن ریزی در باران باید بتن در برابر باران محافظت شود. روشهای مختلفی جهت محافظت در بتن در زمان ساخت و بتن ریزی وجود دارد که باید در زمان مورد نظر به کارگرفته شود. از جمله این تهمیدات استفاده از افزودنی ضد یخ بتن می باشد.

ضد یخ بتن یا افزودنی زودگیر کننده بتن دارای انواع مختلفی می باشد.  ضد یخ های بتن به دو صورت پودری و مایع تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. ضد یخ های بتن دارای پایه های مختلفی می باشد. از جمله کارآمدترین و مناسب ترین ضد یخ های بتن به ویژه برای بتن های مسلح ، استفاده از ضد یخ بتن بر پایه نیرات سدیم می باشد.

2705 ضد یخ بتن

شما می توانید برای مشاوره ، دریافت دیتاشیت و تهیه انواع افزودنی و مواد ضد یخ  بتن با کارشناسان کلینیک بتن در تماس باشید. در این متن به سئوالات زیر  و سایر مصالب کاربردی در خصوص ضد یخ بتن پاسخ داده می شود.

  1. ضد یخ  بتن چیست ؟
  2. بهترین ضد یخ بتن چیست ؟
  3. انواع مختلف ضد یخ بتن چیست ؟
  4. معایب و مزایای استفاده از ضد یخ بتن چیست  ؟

2705  انواع ضد یخ بتن :

همانطوری که بیان نمودیم ضد یخ بتن دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلفی هستند، دو نمونه از مهمترین آنها که بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرد عبارت می باشد از :

2705 ضدیخ بتن پودری :

همانطوری که از نام این ضد یخ بتن است باید بدانید که آن به صورت پودری مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهمترین و اصلی ترین ترکیباتی که در آن وجود دارد کلسیم کلرید و نمک های معدنی می باشد.

دقت داشته باشید که شما از این نوع نمی توانید برای بتن هایی که مسلح هستند استفاده کنید و تنها در بتن های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

2705 ضد یخ بتن مایع :

این نوع از ضدیخ بتن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر ساختمان سازی ها می توانید آن را مشاهده کنید. سرعت گیرایی و افزایش حرارت در این نوع ضد یخ بسیار بالا می باشد و مواد اصلی تشکیل دهنده آن کلسیم و سدیم می باشد. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این نوع از ضد یخ دارد و در نوع پودر این ویژگی وجود ندارد این است که، شما از این مدل ضد یخ می توانید در ساختمان هایی که بتن های مسلح دارند نیز استفاده کنید.

2705 ویژگی و مزایای ضد یخ بتن

2705 عملکرد چندگانه ضدیخ بتن Dezocrete N-350 :

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در ضد یخ بتن وجود دارد این است که دارای عملکرد چندگانه می باشد.

در تولید این ضد یخ ها برخی استانداردهای بسیار مهم و ضروری وجود دارد که تمامی آنها باید در تولید رعایت شود.

از جمله مهمترین استانداردی که باید در این ضد یخ وجود داشته باشد این است که نقطه انجماد آن را تا حد بسیاری کاهش دهد و این مسئله موجب می شود که بتن یخ نزند و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

2705 روان کنندگی ضدیخ بتن-ساخت ضد یخ بتن :

از دیگر ویژگی های ضد یخ بتن که با استفاده از آن بتن عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت این است که آن را بسیار روان می کند. زمانی که بتن روان شود و به این صورت مورد استفاده قرار گیرد ، دیگر نیازی نیست مقدار آب مصرفی را افزایش دهید و شما با این حرکت از یخ زدن آن هم جلوگیری خواهید کرد، به همین دلیل این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود.

2705 هوازایی ضدیخ بتن :

ضدیخ بتن یکی از ویژگی های دیگری که دارد هوازایی می باشد، که این ویژگی موجب می شود مقاومت بتن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند و نه یخ بزند و نه آب شود. در واقع شما باید بدانید خاصیت هوازایی از جمله ویژگی هایی می باشد که در تمامی بتن ها باید وجود داشته باشد و این ضد یخ می تواند این ویژگی مهم را در بتن به وجود آورد.

2705 استفاده آسان ضدیخ  بتن-ضدیخ بتن بدون کلراید:

برخی از کسانی که تاکنون از ضد یخ بتن استفاده نکرده اند و به نوعی با کارکرد آن آشنایی ندارند باید بدانند که استفاده از آن بسیار آسان می باشد. در واقع از آنجایی که در انواع ضد یخ کلر وجود ندارد به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از آن استفاده کنید.

مقاله های بتن:  رزین اپوکسی بتن

2705  اختلاط صحیح در ضدیخ بتن :

همانطوری که بیان نمودیم ضد یخ بتن دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلفی می باشد، ولی یکی از مهمترین ویژگی های هر یک از آنها این است که به راحتی با بتن ترکیب می شود، از آنجایی که آنها هر دو به صورت هستند در اختلاط پیدا کردن با بتن هم هیچ مشکلی برایشان به وجود نخواهد آمد.

انواع ضد یخ بتن: ضدیخ بتن پودری و مایع چیست؟ کلینیک بتن

2705  میزان مصرف از ضدیخ بتن :

بسیاری از کسانی که می خواهند از ضد یخ بتن استفاده کنند، امکان دارد در مورد میزان استفاده از آن اطلاعاتی نداشته باشند. بر همین اساس باید بگوییم که میزان استفاده از این ماده بستگی به دمای بتن ریزی دارد.

در واقع اگر دمایی که در زمان بتن ریزی وجود دارد تغییر کند میزان استفاده از ضد یخ هم تغییر می کند. جدول دقیق و تعیین شده ای برای استفاده از این ضد یخ وجود دارد که شما باید با این جدول آشنایی لازم را داشته باشید. اگر شما می خواهید در مدت زمان طولانی از ضدیخ بتن استفاده کنید دقت داشته باشید که باید آن را در یک مکان سرپوشیده قرار دهید که نور آفتاب به درون آن نفوذ نداشته باشد. در واقع اگر این شرایط را برای ضد یخ به وجود آورید حدود دو سال به خوبی می توانید از آن استفاده کنید.

26A0 نکات ایمنی در استفاده از ضد یخ بتن :

زمانی که شما می خواهید از ضد یخ بتن استفاده کنید باید به برخی از نکات مهم توجه زیادی داشته باشید تا از این طریق به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید. برخی از این نکات مهم عبارت می باشد از :

 برای اطلاع از زمان استفاده از ضد یخ بتن بهتر است با کسانی که تخصص بسیاری در این زمینه دارند مشورت کنید، چرا که آنها به خوبی می توانند در مورد اندازه و زمان استفاده از آن به شما کمک کنند.

یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که ضد یخ را هرگز به ترکیب آب اضافه نکنید.

در صورتی که بسته بندی آن آسیب دیده است هرگز از آن استفاده نکنید. چرا که امکان دارد عملکرد مناسبی از خودش نشان ندهد.

اگر می خواهید مناسب ترین قیمت ضد یخ بتن را خریداری نمایید بهتر است با کسانی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید تا بتوانید با بهترین قیمت ضد یخ خود را خریداری کنید.

به نوشته هایی که روی بسته بندی وجود دارد دقت بسیاری داشته باشید، چرا که گاهی اوقات امکان دارد اثرات بدی روی آن نوشته شده شده باشد و به همین دلیل شما باید به خوبی آن را مورد مطالعه قرار دهید تا ایراد و اشکالی در آن وجود نداشته باشد و زمان استفاده هم برای شما مشکلی نداشته باشد.

2705  روش مصرف ضد یخ بتن:

  •  سطح قالب ها و آرماتورها را از آب و برف و يخ بزدایید.
  •  در صورت امكان آن ها را گرم کنید تا دماي آن ها به بيش از 5 درجه سانتي گراد برسد.
  •  دمـاي بـتن از محـــدوده 6 درجه سانتــي گـراد كاهش پيدا نكند.
  • در صورت امكان با پوشش مناسب درجه حرارت بتن را حفظ نمایید.
  •  در صورت يخ زدن Dezocrete N-350 در دماهاي خيلي کم آن ها را در محيط گرم قرار بدهيد تا يخ آن باز شود و از حرارت دادن آن جداً خودداري بفرمایید.
  • هنگام ساخت بتن بهتر است ضد يخ بتن با آب مصرفي مخلوط و سپس به اجزاء خشك اضافه شود.
  •  در صورت استفاده از بتن آماده ضد يخ مصرفي را به داخل تراك میکسر ريخته و پس از اختلاط كامل بتن ريزي آغاز شود.
  • در صورت لزوم مي تـــوان مصالح به ويژه آب مصرفي را گرم نمود و با استفاده از پوشش مناسب از اتلاف دماي بتن تازه ريخته شده جلوگيري به عمل آورد.

 استفاده از ضد يخ بتن با تشديد حرارت زايي كمك به تسريع واكنش هيدراسيون و بالا رفتن دماي بتن مي كند بدين ترتيب پس از افزودن ماده ضديخ در زمان بتن ريزي دماي هيچ قسمت از بتن نبايد از 5+ درجه سانتي گراد پایین تر بیاید. زيرا در چنين حالتي واكنش هيدراسيون بسیار کند خواهد شد. توجه داشته باشيد اگر دماي بتن از 5 درجه سانتي گراد كمتر شد، مشخص كننده كم بودن مقدار مصرف ضد يخ مي باشد.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ثبت نام / ورود